W Niemczech zwraca się dużą uwagę na możliwości obsługi turystyki biznesowej, i to szybkimi pociągami. Turystyka urlopowa pełniłaby, według wysuwanych koncepcji, funkcje uzupełniające, ale o istotnym znaczeniu dla wielkości wpływów finansowych uzyskiwanych z eksploatacji kolei. Przyjęcie takiej koncepcji wymaga dużych zmian programowych: koordynacji ruchu, zaplanowania większej liczby bezpośrednich połączeń między głównymi aglomeracjami, przede wszystkim w celu unikania przesiadek, szczególnie uciążliwych dla osób podróżujących w interesach, w dodatku obciążonych bagażem. Podkreśla się przy tym duże znaczenie tych aspektów dla przedsięwzięć biur podróży i organizatorów turystyki.
Inną koncepcją dyskutowaną w Niemczech jest projekt zorganizowania turystyki kolejowo-autobusowej. Przewiduje się dowóz turystów koleją do centralnych punktów w regionach turystycznych, tzw. dworców rozdzielczych, a następnie autobusami do wybranych celów turystycznych.
Jeśli chodzi o jednostkowe projekty modernizacji pasażerskiego transportu kolejowego w Europie, to trzeba podać, iż począwszy od 1991 r. w Niemczech został wprowadzony do normalnego ruchu pasażerskiego pociąg ekspresowy o średniej szybkości 250 km/h. Koleje Federalne zamierzają uruchomić 40 składów takiego superekspresu. Natomiast koleje hiszpańskie wprowadzają wagony sypialne wyposażone w indywidualne kabiny natryskowe.
W strumieniu informacji traktujących o narodowych projektach modernizacji kolei na uwagę zasługuje również przykład Włoch. Państwo to przystąpiło do dokładnej rekonstrukcji swoich kolei. Obecnie udział transportu kolejowego w przewozach pasażerskich wynosi we Włoszech zaledwie 27%, na transport drogowy przypada 72%, a na powietrzny — 1%. Aby zwiększyć rolę transportu kolejowego, zakłada się 60-procentowy wzrost rocznych przewozów. Należy podkreślić, iż cechą charakterystyczną rekonstrukcji kolei włoskich jest uruchamianie pociągów o dużych szybkościach — 250 km/h i 300 km/h — w perspektywie do 2020 r.
Na zakończenie rozważań o narodowych zamierzeniach modernizacji transportu kolejowego w Europie warto zwrócić uwagę na wysiłki, jakie w tym zakresie podejmuje się w skali Unii Europejskiej. Koleje Europy Zachodniej zamierzają wykorzystać powstanie jednolitego rynku europejskiego i ostro rywalizować z transportem samochodowym oraz lotniczym na tym kontynencie. W piętnastu krajach UE oraz w Szwajcarii przewiduje się utworzenie w trzech etapach, do 2015 r., sieci 30 tys. km szybkich tras kolejowych.
W sumie ja zazwyczaj wszędzie poruszałem się od zawsze samochodem, ale przyszedł czas, że musiałem moje auto sprzedać. Jestem zdania, że bardzo pomógł mi w tym tekst https://kioskpolis.pl/sprzedaz-auta-a-wspolwlasciciel/#kotwica3 gdyż również w moim przypadku był współwłaściciel.
OdpowiedzUsuńNa trasach o dużym natężeniu ruchu każda awaria wymaga szybkiej interwencji, aby uniknąć utrudnień i zapewnić bezpieczeństwo. Pomoc drogowa często współpracuje również z warsztatami, co umożliwia kontynuację naprawy po odholowaniu pojazdu. W zależności od rodzaju pojazdu stosuje się różne typy lawet i technik załadunku. Zakres usług jednej z firm dostępny jest pod adresem https://kuta-autoserwis.pl/. Warto sprawdzić, czy firma obsługuje również pojazdy dostawcze lub maszyny.
OdpowiedzUsuń